کاهش دو درجه‌ای دمای استان در هفته جاری

0 3

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از نظر دمایی تا نیمه اول هفته جاری کاهش حدود ۲ درجه سانتیگراد طی روز را شاهد هستیم و بعد از آن در نیمه دوم هفته افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می شود.

به گزارش شهربان پرس به نقل از ایرنا، “روح‌الله زاهدی” اظهار کرد: آسمان استان طی ساعاتی از بعدازظهر امروز قسمتی ابری و در برخی از ساعات وزش باد را داریم.

وی افزود: وزش باد می‌تواند موجب پدیده غبار رقیق به خصوص در نیمه شمالی استان طی ساعاتی از روز باشد و به تناوب و کم و بیش، همین شرایط را برای روزهای آتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان بیان کرد: نسبت به هفته قبل از ‌گرمای هوا کاسته شده و نوساناتی را طی روزهای هفته جاری در حد یک تا ۲ درجه سانتیگراد شاهد هستیم.

زاهدی ادامه داد: آسمان استان صاف و آفتابی و در ساعات بعدازظهر گاهی ابرهایی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

وی کمینه و بشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت اخیر را بین ۱۱ و ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان عنوان کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان یادآور شد: در این مدت گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد خنک ترین و فامنین با ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده‌اند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.