پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت واحدهای مسکونی شهرک پرواز

0 4

دیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با شتاب مناسبی در شهرک تازه ساز پرواز همدان در حال اجرا هست و پیشرفت برخی از پروژه‌ها به ۴۵ درصد نیز رسیده است.

به گزارش شهربان پرس، مسعود رضایی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم‌ اینک در حال ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان است که از این لحاظ رتبه نخست کشور را دارد.

وی افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن، مشکل زمین در تمام شهرهای همدان رفع شده و اراضی در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در اختیار قرار گرفت و شهرک کوی پرواز در همدان طراحی شد.

رضایی با اشاره به اینکه پروژه ۱۱ هزار واحدی شهرک پرواز همدان امروز به مرحله ای رسیده که برخی محله‌های آن تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود که از جمله آنها مساعدت بانک مسکن است که باید آورده خود را متناسب با پیشرفت کار وارد پروژه ها کند تا باعث کندی کار نشود.

وی افزود: اسناد زمین‌های این شهرک تهیه و مواردی که مربوط به دستگاه‌های آموزشی، انتظامی، شهرداری و سایر ارگان‌های مربوطه بوده، مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان عنوان کرد: از متقاضیان نیز تقاضا داریم تا آورده خود را تامین کنند تا اهداف پروژه را به موقع پیش ببریم و اسکان در منطقه سریع‌تر محقق شود، همچنین از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم به موازات کار فیزیکی پروژه کار خود را با جدیت پیگیری و دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه یک هزار و ۴۱۰ واحدی دیگر در شهر همدان در حال ساخت است، افزود: این تعداد واحد در قالب سه پروژه ۶۹۰ واحدی، ۶۰۰ واحدی و ۱۲۰ واحدی شهرک شهید بهشتی شهر همدان قرار دارد.

رضایی افزود: پروژه ۱۲۰ واحدی تکمیل و تحویل متقاضیان شده و برخی کارهای مربوط به تسهیلات و تحویل اقساط باقی مانده و پروژه ۶۹۰ واحدی نیز بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از روند ساخت مناسبی برخوردار است و با کمک صندوق ملی مسکن و اعطای تسهیلات برای تکمیل کار، پروژه سرعت گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.