صدور مجوز ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان

0 4

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: مجوز ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی یک سال گذشته در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی استان صادر شد.

حسن پیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از مهم ترین اولویت‌های استان همدان به شمار می رود و در طول سه سال گذشته به همت مسوولان استان تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در راستای توسعه اقتصادی استان همدان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری های خارجی که در دست پیگیری قرار دارد در زمینه باتری لیتیوم و شارژ خودروهای برقی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: ۲ سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد آماده سرمایه‌گذاری هستند و با توجه به امتیازات سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی شاهد استقبال سرمایه گذاران هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایجاد کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات زیرساختی و حضور سرمایه گذاران، رفع محرومیت منطقه و اشتغالزایی برای جوانان را به دنبال خواهد داشت.

ارایه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: با توجه به ارایه بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی، نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی پیگیر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد هستند.

وی تاکید کرد: معافیت ۲۵ ساله از پرداخت مالیات یکی از مهم ترین انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد است که موجب ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود.

پیمانی افزود: تاکنون برای ۱۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه ویژه اقتصادی آب و برق تامین شده است و تا یکی دو هفته آینده کد گمرکی این منطقه نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این منطقه ظرفیت میزبانی بندر خشک را هم دارد و هدف از ایجاد بندر خشک در همدان به نوعی برای ایجاد بارانداز و شبکه حمل و نقل چند منظوره خواهد بود که بتوانیم از همدان یا همان بندر خشک کالاهایی به مقصدهای داخلی کشور ارسال کنیم.

منبع: ایرنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.