دانشگاه ملی مهارت استان همدان برگزار می‌کند

سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری (قرآن و عترت)

0 30

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان این‌که سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری (قرآن و عترت) مهم‌ترین رویداد فرهنگی وزارت علوم است که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دلیل این‌که یک دانشگاه گسترده به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی است، بصورت ملی در داخل دانشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: خروجی‌های رویداد به مرحله بعدی می‌روند و با دانشگاه‌های دیگر به رقابت می‌پردازند.

محمدعلی کاظمی با اشاره به این‌که دانشگاه ملی مهارت استان همدان میزبان سی و یکمین جشنواره ملی است، اعلام کرد: از تمام استان‌های کشور در رشته‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و پژوهشی در این جشنواره حضور دارند. این جشنواره از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. روز ۱۲ تیرماه پذیرش شرکت کنندگان، ۱۳ تیرماه افتتاحیه و ۱۶ تیرماه اختتامیه این جشنواره خواهد بود که در آن نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

کاظمی در ادامه  تصریح کرد: جشنواره از دو بخش تشکیل شده که یک قسمت آن آزمون کتبی است که از ۴۰۰ شرکت کننده  ۱۲۰ نفر در این رشته‌ها حضور پیدا می‌کنند و بخش دیگر آن رشته‌های مختلف فرهنگی مانند مسابقات آوایی و ترتیل قرآن کریم و رشته‌های هنری مانند طراحی و گرافیک، تصویر نگاری، عکاسی و پژوهش محور را پوشش داده که به صورت میدانی و عملی برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به گستردگی رشته‌ها ۳۲ رشته در جشنواره وجود دارد. ۷۵۰۰ نفر شرکت کننده در این جشنواره حضور دارند که ۴۰۰ نفر در رشته‌های مختلف به مرحله نهایی راه یافتند. با توجه به این‌که دانشگاه ملی مهارت استان همدان میزبان این رویداد است، توانسته آمار قابل قبولی را داشته باشد و در مرحله اول ۶۰۰ نفر شرکت کننده داشته و در کشور رتبه اول را کسب نموده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان ابراز امیدواری کرد: که در برگزیدگان نهایی هم شرکت کنندگان همدانی بتوانند جایگاه اول را بدست کنند.

کاظمی در پایان ذکر کرد:  دانشگاه ملی مهارت استان ۶ هزار دانشجو در سطح استان دارد که نزدیک به ۴ هزار دانشجو در شهر همدان و ۲ هزار دانشجو در شهرستان‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.