تپه باستانی و جهانی هگمتانه یکی از بارزترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان است

تپه باستانی و جهانی هگمتانه یکی از بارزترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان است

0 6

جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ «حمید ملانوری» استاندار همدان از تپه باستانی هگمتانه بازدید کرد

در آغاز این برنامه پس ازتشریفات و احترام نظامی، نقال نوجوان ضمن خوشامدگویی به استاندار و همراهانش، به زبان فرانسه انتصاب وی به این سمت را تبریک گفت و آرزوی موفقیت کرد.

پس از آن ملانوری از محوطه و موزه هگمتانه بازدید کرد.

استاندار همدان در ادامه در پاسخ به این پرسش که باتوجه به ثبت جهانی هگمتانه اکنون شما چه برنامه‌ای برای جذب بیشتر گردشگر در استان همدان دارید، گفت: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های همدان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان است. در کنار بسیاری از این جاذبه‌ها به ویژه غار علیصدر، آرامگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه که اخیرا به ثبت جهانی رسیده یکی از بارزترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان است که می‌تواند به رونق صنعت گردشگری کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما هم در راستای توسعه استان محورهای مختلفی تعریف کردیم، افزود: مهم‌ترین محورهای توسعه را صنعت گردشگری قرار دادیم. بازدید امروز از مجموعه‌های تاریخی نیز با هدف پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت این حوزه انجام شد.

استاندار با تاکید براینکه یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری در همدان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای استان است، اظهار کرد، امیدواریم معرفی جدی این منطقه منجربه جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه آینده استان شود.

در ادامه این بازدید در کلیسای حضرت مریم نقالی اجرا شد و در پایان از کلیسای گریگوری استفان بازدید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.