توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در همدان آغاز شد

0 4

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهروز الیاسی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهید خواستان اظهار کرد: طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای کشت‌های پاییزه، یکم مردادماه زمان آغاز توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در کشت‌های پاییزه است.

وی در ادامه افزود: سهمیه تخصیصی به هر شهرستان بر اساس سطح زیر کشت به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ابلاغ شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: به منظور مصرف متعادل کودهای کشاورزی، تحویل کودهای ازت به همراه کودهای فسفات و پتاس انجام می‌گیرد تا تغذیه گیاهی به صورت بهینه و مناسب در اختیار گیاه قرار گیرد.

وی به تخصیص کود یارانه‌ای به محصولاتی که در قالب الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی استان هستند اشاره کرد و گفت: توزیع این کودها صرفاً از طریق صدور حواله الکترونیکی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی برای کشاورزانی که قبلاً در سامانه جامع پهنه بندی ثبت اطلاعات کرده باشند امکان پذیر است.

الیاسی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند کودهای کشاورزی خود را از نزدیک‌ترین کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت کنند.

وی از آمادگی کامل مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های پاییزه در استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی که انجام شده و تلاش شبانه روزی کودهای کشاورزی به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.