در آمد ۵۴ هزار میلیارد ریالی از مالیات

0 4

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ۹۵ درصد از درآمد مصوب استان از طریق مالیات تامین می‌شود و پنج درصد باقی مانده نیز مربوط به سایر حوزه‌ها است.

به گزارش شهربان‌پرس به نقل از ایرنا، حسن پیمانی اظهار کرد: دریافت مالیات یک از مولفه های اصلی تامین درآمدهای مصوب استان همدان است به طوری که از ۵۶ هزار میلیارد ریال درآمد استان نزدیک به ۵۴ هزار میلیارد ریال آن مربوط به مالیات است.

وی افزود: سه درصد از این میزان درآمد متعلق به شهرداری های استان است که سال گذشته نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها پرداخت شد.

پیمانی تصریح کرد: از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز ماهانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: امسال اعتبارات جاری استان افزایش خوبی داشته و پرداختی‌های کارکنان دولتی وضعیت خوبی دارد و اعتبارات عمرانی استان نیز نسبت به پارسال ۹۸ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: مبارزه با فرار مالیاتی، کشف پرونده های مالیاتی و راه اندازی سامانه‌های فروشگاهی، در راستای تحقق برنامه‌های جذب اعتبار درآمدی استان، از جمله اولویت‌های استان محسوب می‌شود.

پیمانی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات پروژه‌های ناتمام از طریق فروش و تهاتر املاک مازاد دولتی تامین می‌شود، افزود: این کار فرصت مناسبی است که دستگاه‌های اجرایی بتوانند درآمد حاصل از فروش و تهاتر اموال مازاد که هیچ استفاده‌ای ندارد و هزینه بر نیز هست را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کنند.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.