تأمین اعتبار برای حفاظت و صیانت از آثار پیاده‌راه باباطاهر

0 9

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تأمین اعتبار برای حفاظت و صیانت از آثار پیاده‌راه باباطاهر خبر داد.

مرحله اول کاوش در پیاده راه خیابان باباطاهر به اتمام رسیده است. اما حفاظت از آثار و دیواره‌های کشف شده دغدغه و مطالبه اصلی فعالان میراث فرهنگی است و طبق شنیده‌ها گویا آثار کشف شده مورد سرقت قرار گرفته و از طرفی نیز این محوطه تاریخی تبدیل به محل انباشت زباله‌های افراد شده است. بسیاری از فعالان میراث فرهنگی همواره به این نکته که چه ارگانی مسئول حفاظت از این بناهای تاریخی است و سرنوشت این آثار چه خواهد شد، تأکید می‌کنند.

بنابراین این موارد باعث شد که در بازدید قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از پیاده راه خیابان باباطاهر مطالبه فعالان میراث فرهنگی در رابطه به سرنوشت آثار کشف شده در پیاده‌ راه باباطاهر را جویا شویم.

 علی دارابی در بازدید از پیاده راه باباطاهر در پاسخ به سوال خبرنگار هفته‌نامه همدان‌نامه مبنی‌بر این‌که وزارت‌خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور چه برنامه‌ای برای حفاظت از  آثار کشف شده در خیابان باباطاهر مدنظر دارد، گفت: بازدید امروز به همراه مسئولین مختلف از پیاده‌راه باباطاهر در راستای حفاظت از آثار کشف شده در پیاده راه خیابان باباطاهر است.

دارابی با اشاره به این‌که فصل اول کاوش انجام شده، بیان کرد: کاوش‌ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و اعتبار لازم برای ادامه کار تأمین خواهد شد. کاوش ها با نظارت و اشراف پژوهشگاه میراث فرهنگی دنبال خواهد شد. در همدان نیز جلسات هماهنگی بین میراث فرهنگی، شهرداری و مسئولین دیگر جهت چگونگی حفاظت و صیانت از آثار میراث فرهنگی باباطاهر برگزار خواهد شد و در عین حال به ملاحظات ایمنی محدوده تاریخی نیز توجه می‌شود.

دارابی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر برنامه زمان‌بندی ارائه شود تا این مهم تحقق پیدا کند ضمن این‌که برای اتمام سریع‌تر کار بودجه و اعتبار لازم را فراهم خواهیم کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.