رونمایی از کتاب «بهار آنسوی پنجره است»

همزمان با مراسم یادبود زنده‌یاد «مینا آذرافشان»، از کتاب «بهار آنسوی پنجره است» رونمایی شد.

این مراسم همزمان با یادبود زنده‌یاد «مینا آذرافشان» شاعر و نقاش، به همت و همیاری نشریه همدان نامه، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، خانه شعر ادب استان  روز  ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در منزل و گالری هنری «مینا آذرافشان» برگزار شد.
در این مراسم «مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، تعدادی از دبیران انجمن‌های ادبی، هنرمندان، شاعران همدانی و خانواده و دوستان وی حضور داشتند.

این مراسم با اجرا و سخنرانی «حسین زندی» سردبیر نشریه همدان‌نامه آغاز شد و «مسعود ویژه»،«بهرام ترکمان»، «مسعود احمدوند» و سرهنگ «حمدیه» نیز به سخنرانی پرداختند و در ادامه این مراسم تعدادی از شاعران همدانی اشعاری را دکلمه کردند.

همچنین در این مراسم از زحمات خانم «عزیز طبایی» مادر مینا، به خاطر سال‌ها حمایت از زنده‌یاد آذرافشان، با اهدای لوح تقدیر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تجلیل به عمل آمد. پایان بخش مراسم رونمایی از کتاب مجموعه اشعار مینا آذرافشان بود.

مینا آذرافشان متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در همدان بود که در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ به علت بیماری درگذشت. مجموعه اشعار وی با عناوین «یاد ستاره» درسال ۱۳۹۱، «اینجا پاییز قدم می زند» در سال ۱۳۹۳ و «بهار آن سوی پنجره است» در سال ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است. نخستین گالری  شخصی نقاشی در همدان توسط وی شکل می‌گیرد که بیش از یکصد اثر سیاه قلم، آبرنگ و مدادرنگی در این گالری به نمایش در آمده است. «حسین زندی» فعال فرهنگی در مقدمه کتاب بهار آنسوی پنجره است می‌نویسد: «در تابلوهای مینا، که اغلب با مدادرنگی و آبرنگ کار شده بودند، نشانی از سیاهی و تاریکی مرسوم در آثار نقاشان امروزی دیده نمی‌شود.»

کاش کسی بیاید که معجزه بلد باشد
به اشاره ای قفلها را بشکند،
برشانه هامان بال بچسباند،
و آرزوهامان را بی چون و چرا برآورده کند. کاش!

مینا آذرافشان

عکس‌ها: پاشا رجبلو

Comments (0)
Add Comment