رودخانه‌های نهاوند در حال سیلابی شدن است

مدیریت بحران همدان هشدار داد

شهربان پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: با بارش های ۲۴ ساعت گذشته آب موجود در رودخانه های نهاوند از حالت طبیعی فراتر رفته و نزدیک به سیلابی شدن است.
حمید پورحسینی روز پنجشنبه در گفت و گوگویی اظهار داشت: به دنبال دریافت هشدار زرد و پس از آن هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور بلافاصله به مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران دستور آماده باش داده شد.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های اسدآباد و نهاوند بوده و رودخانه های واقع در جنوب نهاوند و حوالی نورآباد نزدیک به تبدیل شدن به سیلاب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: هم اینک فرمانداران سراسر استان در حالت گشت زنی و رصد وضعیت شهرستان از نزدیک هستند و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از سیلاب از سوی فرمانداران به مدیریت بحران ارائه نشده است.

پورحسینی گفت: البته در برخی از معابر درون شهری شاهد آبگرفتگی هایی هستیم که تیم های شهرداری در حال رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آب موجود در رودخانه ها افزایش یافته از شهروندان خواست از نزدیک شدن، اسکان و اتراق در کنار سدها، آبگیرها، حوزه های آبریز و رودخانه ها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: برخی از پل های موجود بر روی رودخانه ها از استحکام کافی برخوردار نیستند یا ارتفاع کافی و استاندارد را ندارند که باید از تردد از روی این پل ها نیز پرهیز شود.
پورحسینی افزود: در صورت تداوم بارش ها احتمال قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز نیز وجود دارد با این وجود مدیریت بحران استان از آمادگی لازم برخوردار است.

Comments (0)
Add Comment