به‌زودی قاتل درختان اردوگاه آموزشی شهدای فرهنگی محاکمه می‌شود

شهربان پرس: اوایل سال جاری خبری درباره قطع ۹٠ اصله درخت و به روایتی ۶۶ اصله درخت توسط یکی از اعضای شورای شهر در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش شهربان پرس، این درخت‌ها مربوط به اردوگاه آموزش‌وپرورش در جاده حیدره بود که مدیران آموزش‌وپرورش نیز واکنشی به قطع درختان نداشتند.

اما شورایی که همواره مدعی افزایش سرانه فضای سبز است و هرگاه افراد دولتی و غیردولتی بدون مجوز و به‌صورت غیرقانونی اقدام به قطع درختان می‌کنند، جزو نخستین شاکیان این عمل بوده، نمیدانم چرا اعضای این شورا اکنون در برابر یکی از اعضای خود که به جان درختان بی‌گناه افتاده و با انگیزه شخصی و بدون مجوز به تخریب آن‌ها پرداخته، گزینه سکوت را انتخاب کرده‌اند.

متاسفانه این روزها قطع درختان تبدیل به یک چالش جدی شده است و اگر قرار باشد هر روز در شهر یک نفر بلند شود و با بولدوزر درختان را از جا بکند و در نهایت بگوید که به جای آن‌ها نهالی می‌کارد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد؛ زیرا جبران آن درخت سال‌ها زمان می‌برد و تنها کاشت یک نهال نمی‌تواند خسارت ناشی از قطع آن درخت را جبران کند.

مسلماً برخورد قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت، اما با توجه به جایگاه حقوقی این فرد که نماینده مردم در شهر است و با مردم عادی تفاوت دارد، باید برخورد قضایی با ایشان سنگین‌تر باشد. او به خوبی از اهمیت درختان در شهر آگاه بوده و این موضوع نیازمند توجه ویژه‌ای است. برخورد دستگاه قضایی می‌تواند درسی باشد برای افرادی که دارای مقام و منصب هستند تا از جایگاه خود سوءاستفاده نکنند و مانع تکرار چنین حوادثی شود.

Comments (0)
Add Comment