انجام بیش از ۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در همدان انجام شد گفت: در این استان بیش از ۳۰۰۰ واحد سنتی دام و طیور مجوزدار و همچنین واحدهای بدون مجوز سنتی بسیار زیادی دارای فعالیت هستند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رضا بهراملو ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی مرغ فروش در سطح بازار گفت: ۱۴ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۸ قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای سال تاکنون در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
 
وی با اشاره به تعامل سازمان جهاد کشاورزی و مرغداران در استان بیان کرد: این میزان جوجه‌ریزی در ۳۷۹ واحد مرغداری انجام گرفته که در مدت مشابه سال گذشته نه میلیون و ۴۱۰ هزار و ۹۹ قطعه جوجه‌ریزی در ۳۲۴ واحد مرغداری در استان انجام شده بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی‌های امسال، نسبت به برنامه ابلاغی نیز رشد قابل توجهی دارد ضمن اینکه در تیرماه امسال بالغ بر ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که تحقق عملکرد جوجه‌ریزی تیرماه نسبت به برنامه ابلاغی وزارتخانه ۱۱۴ درصد بوده است.
 
بهراملو با بیان اینکه شهرستان‌های استان جزو شهرستان‌های پیشرو در حوزه تولید طیور به شمار می‌روند، گفت: با همت تولیدکنندگان و هم‌افزایی همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان جهش تولید در جوجه‌ریزی و تولید مرغ مشهود است و تولید مرغ در استان با همت مثال‌زدنی و مطابق سیاست‌های وزارتخانه در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اینکه۱۶۰۰ واحد در استان به واحدهای صنعتی دام و طیور اختصاص دارد بیان کرد: در سطح استان همدان علاوه بر این واحدها بیش از ۳۰۰۰ واحد سنتی دام و طیور دارای مجوز و نیز بسیاری واحدهای بدون مجوز سنتی دارای فعالیت هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ در استان همدان ۷۴ واحد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۶ واحد صنعتی دام و طیور، صنایع تبدیلی و گلخانه احیا شده و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ۹۰ واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل دیگر در سطح استان را در زمینه‌های مختلف دام و طیور، صنایع تبدیلی و گلخانه‌ها احیا و به چرخه تولید بازگردانیم.
Comments (0)
Add Comment