افتتاح اولین کلینیک جامع سلامت باروری همدان

اولین کلینیک جامع سلامت باروری همدان در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت و با هدف ارائه آموزش و مشاوره سلامت باروری بانوان افتتاح شد

به گزارش شهربان پرس به نقل از ایرنا، مسوول اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین بهره برداری از این کلینیک گفت: این مجموعه به بانوان ۱۵ تا ۴۹ سال از زمان بلوغ دختران، ازدواج، دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و یائسگی مشاوره ، آموزش و کارهای درمانی ارایه می دهد.

سامره قلیچ خوانی افزود: فعالان در این کلینیک متخصصان سلامت باروری و دانش آموختگان دکترای تخصصی بهداشت باروری هستند که شامل پنج نفر از اساتید عضو هیات علمی می شود.

وی اضافه کرد: ایمنی و سلامت بانوان در زمینه بهداشت باروری، مسایل جنسی، باروری سالم و سلامت نوزاد نیازمند توجه نظام سلامت است که امید می رود با راه اندازی این کلینیک این نواقص و کمبودها رفع شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم گفت: این کلینیک با هدف ارتقای سطح سلامت مادران، نوزادان، خانواده‌ها و در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت بهره برداری شد.

رسول سلیمی افزود: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه های مشاوره قبل از ازدواج، باروری، شیردهی، یائسگی، مشاوره اختلالات جنسی، آموزش‌های سلامت بهداشت جنسی، مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان، غربالگری سرطان‌های شایع زنان، بیماری‌های مقاربتی، تست‌های ارزیابی سلامت جنین، آموزش‌های ویژه ترویج زایمان طبیعی، مراقبت‌های پس از زایمان ارائه می شود.

منبع: ایرنا

Comments (0)
Add Comment