ارز آوری صنایع دستی استان همدان به ارزش۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان گفت: صادرات صنایع دستی استان از مبادی استان‌های مرزی در پنج ماه سالجاری ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت که ۹۰ درصد آن غیر رسمی و چمدانی است.

به گزارش شهربان پرس، محمدرضا خلجی اظهار کرد: عمده صادرات صنایع دستی همدان به کشورهای خارجی در رشته‌هایی مانند سفال و سرامیک، مُرواربافی، شیشه و رودوزی سنتی ثبت شده است.

وی ادامه داد: این میزان ارزآوری استان همدان مربوط به صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و هلند است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان یادآور شد: صادرات غیر رسمی و چمدانی صنایع دستی استان از مبادی استان‌های مرزی در سال گذشته ۳۸ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار ارزآوری به همراه داشت و میزان صادرات صنایع دستی از این استان در سال ۱۴۰۱ میزان ۳۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار گزارش شده بود.

این مسوول، رفع دغدغه هنرمندان در حوزه بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی را از اولویت‌های کاری این اداره کل برشمرد و افزود: ۱۶ بازارچه دائمی و ۱۲ بازارچه موقت صنایع دستی در ایام نوروز در شهرستان‌ها برای فروش صنایع دستی برپا شد.

 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان با بیان اینکه ۲۶ تشکل، انجمن و تعاونی صنایع دستی در استان ثبت شده است،گفت: هم اکنون هشت تشکل؛ انجمن و اتحادیه از جمله مبل و منبت ، سفال و سرامیک و تعاونی چرم در زمینه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

Comments (0)
Add Comment