کاهش ۷۸ درصدی بارش باران در پاییز همدان

رئیس اداره تحقیقات مرکز هواشناسی استان همدان از کاهش ۷۸ درصدی بارش باران در پاییز امسال نسبت به بلندمدت در سطح استان خبر داد.

سیداکبر حسینی  اظهار کرد: ۲۱.۵ میلی‌متر بارش باران در پاییز امسال برای استان همدان گزارش شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۸۵.۴ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۴۶ ساله ۹۹.۳ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

حسینی تصریح کرد: براساس این آمار، بارش‌های پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان با کاهش ۷۵ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش ۷۸ درصدی مواجه شده است.

وی در رابطه با وضعیت شهرستان همدان بیان کرد: در پاییز امسال ۱۴.۸ میلی‌متر بارش برف و باران در شهرستان همدان به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در سال گذشته ۸۴ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۴۶ ساله، ۹۱.۶ میلی‌متر بوده است.

رئیس اداره تحقیقات مرکز هواشناسی استان همدان ادامه داد: براساس این آمار بارش‌های پاییز امسال در شهرستان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۲ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۶ ساله با کاهش ۸۴ درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال ۳۲ روز یخبندان در شهرستان همدان داشتیم، گفت: یخبندان یعنی روزی که دمای هوا به صفر و یا کمتر از صفر درجه سلسیوس برسد. این آمار در پاییز سال گذشته ۳۵ روز و در میانگین بلندمدت ۴۶ ساله، ۳۷.۵ روز بوده است.

حسینی در رابطه با وضعیت بارش در سایر شهرستان‌های استان، بیان کرد: برای شهرستان اسدآباد در پاییز امسال ۳۳.۱ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در پاییز سال گذشته ۹۱.۹ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۱۹.۷ میلی‌متر گزارش شده بود.

رئیس اداره تحقیقات مرکز هواشناسی استان همدان ادامه داد: شهرستان بهار در پاییز امسال ۱۹.۷ میلی‌متر بارش باران داشته در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۸۳.۸ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۹۶ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۹.۸ میلی‌متر بارش باران در پاییز امسال برای شهرستان تویسرکان گزارش شده است، اظهار کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۲.۲ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۲۲.۲ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

حسینی در رابطه با شهرستان درگزین تصریح کرد: برای شهرستان درگزین در پاییز امسال ۱۵.۳ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در پاییز سال گذشته ۸۷ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۹۴.۳ میلی‌متر گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن در پاییز امسال ۱۲.۴ میلی‌متر بارش باران داشته است، مطرح کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۸.۹ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۹۶.۵ میلی‌متر بوده است. حسینی با اشاره به اینکه ۱۳.۳ میلی‌متر بارش باران در پاییز امسال برای شهرستان فامنین گزارش شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۸۱ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۸۹.۷ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره تحقیقات مرکز هواشناسی استان همدان ادامه داد: برای شهرستان کبودراهنگ در پاییز امسال ۱۶.۶ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است در حالیکه این آمار در پاییز سال گذشته ۵۹.۶ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۸۰ میلی‌متر گزارش شده بود.

وی در رابطه با شهرستان ملایر توضیح داد: این شهرستان در پاییز امسال ۳۰.۱ میلی‌متر بارش باران داشته در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹۴.۵ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۰۲.۱ میلی‌متر بوده است.

حسینی در پایان با بیان اینکه ۳۳.۷ میلی‌متر بارش باران در پاییز امسال برای شهرستان فامنین گزارش شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۳۴.۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

منبع ایسنا

Comments (0)
Add Comment