سکوی سوم کشور در اختیار دوومیدانی‌کاران جوان همدان

شهربان پرس به نقل از ایسنا، دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان گفت: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور به منظور انتخابی تیم ملی برای شرکت در قهرمانی آسیا در کره جنوبی با شرکت ۲۰۰ دونده از سراسر کشور در تهران آغاز شد و تیم دوومیدانی جوانان همدان با درخشش خود و کسب ۹ مدال در جایگاه سوم ایستاد و تیم‌های گلستان و تهران به ترتیب اول و دوم شدند.

سیداصغر ذوقی‌احسن در گفت‌وگویی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تیم دوومیدانی جوانان همدان با سه طلا، چهار نقره و دو برنز و در مجموع با ۹ مدال سکوی سوم کشوری را از آن خود کرد و تیم های گلستان و تهران به ترتیب اول و دوم شدند.

وی افزود: نفرات برتر این مسابقات پس از دعوت به اردوی تیم ملی و انجام مرحله رکوردگیری مجدد و با نظر کمیته فنی، نیمه دوم خردادماه امسال عازم مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی می‌شوند.
ذوقی‌احسن تصریح کرد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور به منظور انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی از صبح پنجشنبه به میزبانی تهران و ورزشگاه آفتاب انقلاب و با شرکت ۲۰۰ دونده از سراسر کشور برگزار شد و شامگاه جمعه با شناخت نفرات منتخب در مواد مختلف پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی دو طلا توسط پوریا اسحاقی نژاد در ۳۰۰۰ متر آزاد و ۵۰۰۰ متر و یک طلا توسط امیرحسین زندی در ۱۱۰ متر مانع کسب شد، دو نقره نیز توسط متین شهبازی در ۳۰۰۰ متر آزاد و ۳۰۰۰ متر مانع و یک نقره توسط سجاد موسالو در ۱۵۰۰ متر به دست آورده شد.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان اضافه کرد: یک نقره توسط امیرحسین حسنی در پیاده روی و دو برنز توسط پارسا فامیل بابایی در ۱۰۰ متر و ابوالفضل شکری در پیاده روی تصاحب شد همچنین یک مقام چهارمی توسط سجاد موسالو در ۸۰۰ متر و یک مقام پنجمی توسط پوریا قائمی در پرتاب دیسک به دست آمد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون دو دونده نوجوان مستعد استان، یاسین گلمحمدی و امیرمحمد رستمی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کشور ازبکستان حضور دارند و از عصر شنبه به روی پیست رفته‌اند در ضمن قرار است اردوی تیم ملی ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور دوندگان برتر کشور تشکیل شود.

Comments (0)
Add Comment