اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان در طرح «جهاد آبرسانی» خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای قرارداد اول طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده است.

وی اظهار کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۰۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شده و این قرارداد در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: این قرارداد از پنج اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و مدت آن ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها پنج هزار و ۹۰ میلیارد ریال است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: عملیات آبرسانی به ۷۰ روستای استان در طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسیده است.

Comments (0)
Add Comment